«جان اراث» با بیش از سه دهه سابقه کار در وزارت خارجه امریکا که اکنون به عنوان مدیر ارشد سیاست در مرکز کنترل تسلیحات فعالیت می‌کند به «نیوزویک» می‌گوید: طرح اساسی توافق هم چنان همان چیزی است که برای بیش از یک سال بوده است: پایبندی به رفع تحریم ها. به وضوح به نفع همه طرفین است که برجام را از سر بگیرند و اجازه ندهند دیگر ملاحظات سیاسی مانعی در این مسیر ایجاد کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ایالات متحده باور دارد که این پول پس از ورود به قطر در حساب‌های محدود نگهداری خواهد شد و از آن صرفا می‌توان برای امور بشردوستانه مانند خرید دارو و مواد غذایی استفاده کرد. طرف آمریکایی معتقد است این توافق در حال حاضر تحت تحریم‌های آمریکا مجاز است. برخی در ایران ادعای ایالات متحده را رد کرده و می‌گویند که تهران کنترل کامل وجوه را در دست خواهد داشت.
اظهارات بلینکن درباره اسرائیل از اهمیت بسزایی برخوردار است. حدود ۶ ماه پیش آمریکایی ها، رویکرد جدیدی ارائه کردند که سابق بر این دیده نمی‌شد. این رویکرد، ابتدا در سخنان سفیر آمریکا در اسرائیل دیده شد، سپس جیک سالیوان و در نهایت بلینکن، این سخنان را تایید کرد. تا پیش از این امریکا با هر نوع اقدام یک جانبه اسرائیل علیه تاسیسات هسته‌ای ایران مخالف بود، اما از شش ماه پیش این گفته توسط مقامات آمریکایی تکرار می‌شود.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
فدراسیون ایران به این سؤال پاسخ دهد که به جز حدود ٣٠ بازیکن لانگ لیست (لیست بلند بازیکنان درخواستی ایران برای لیگ ملت‌ها) چرا برای حداقل ۳۰ مدیر و همراه تیم از جمله مدیر روابط‌عمومی فدراسیون، نایب‌رئیس فدراسیون، دبیر فدراسیون و ده‌ها نفر دیگر به‌عنوان همراه، درخواست ویزا و سفر غیرضروری به آمریکا داده است؟
ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که چه اطلاعات تازه‌ای درباره آخرین وضعیت مذاکرات احیای توافق هسته‌ای (برجام) وجود دارد، گفت: رییس جمهور بایدن و وزیر امور خارجه بلینکن کاملا نسبت به این که ایران هیچ گاه اجازه دست‌یابی به یک سلاح اتمی را پیدا نکند، متعهد هستند. ما همیشه بر این باور بوده‌ایم که دیپلماسی بهترین مسیر رو به جلو برای رسیدن راهکاری است که به طور قابل راستی‌آزمایی و پایداری اطمینان حاصل کنیم ایران هیچ گاه به یک سلاح اتمی دست پیدا نمی‌کند. فعلا چیزی برای اعلام کردن وجود ندارد و هیچ گزینه‌ای از روی میز کنار نرفته است.
فصیحی گفت: وضعیت بقیه بچه‌ها از من بدتر است و نمی‌دانیم چه کار کنیم. مدال که گرفتم خوشحال بودم اما دوست داشتم بقیه هم نتیجه بگیرند. دوست دارم همه با هم خوشحال باشیم. دوره قبل با این دوره خیلی متفاوت بود. بچه‌ها نسبت به امکاناتی که دارند، بهترین نتایج را گرفتند. نتیجه همیشه با امکانات ارتباط مستقیم دارد. هر نتیجه ضعیف نشان از شرایط و امکانات ضعیف دارد. بچه‌ها با انگیزه و استعداد ناب خودشان است که نتیجه می‌گیرند.
مقامات امریکایی در تلاش هستند که راه‌های ارتباطی با ایران را محدود کنند و در عین حال میزان همکاری کشور‌های منطقه با امریکا در اجرای سیاست فشار حداکثری به ایران را بسنجند؛ بنابراین سیاست ایران بسیار مهم است که در مواجهه با این مسائل چه کاری انجام دهد
اگر ایران و امریکا تصمیم بگیرند مسائل خود را بدون واسطه دیگران چه اروپا چه سایرین و از طریق مذاکره مستقیم حل‌وفصل کنند، ممکن است باز شدن گره‌های کوچک به بازشدن گره‌های بزرگ‌تر میان دو کشور کمک کند.
اعضای خانواده درستکار مدت‌هاست در آمریکا حضور دارند و او هم چند وقتی می‌شود راهی این کشور شده تا کنار خانواده‌اش باشد
بلومبرگ در گزارشی می‌نویسد که چینی‌ها در طول سال‌های گذشته به صورت رسمی واردات نفت از ایران و ونزوئلا را به کل حاشا می‌کنند. در واقع گمرک چین از سال ۲۰۲۰ تاکنون فقط دریافت چهار محموله نفت از ایران را رسما ثبت کرده است و از سال ۲۰۱۹ تاکنون در آمار گمرک چین هیچ محموله‌ای از نفت ونزوئلا ثبت نشده است.
اقداماتی که دیگران با یک کشور انجام می‌دهند معمولا در تعیین این موضوع که آن دولت تصمیم می‌گیرد با دیگر کشور‌ها چه نوع رفتاری داشته باشد بسیار موثر است.
تساوی انگلیس و آمریکا، معادلات صعود به مرحله بعدی را پیچیده کرد.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان روز یکشنبه اعلام کرده بود: در پاسخ به اقدام اخیر سه کشور اروپایی و آمریکا در تصویب قطعنامه علیه ایران، در نخستین گام، چند اقدام در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار گرفت
«قدرت گیری جمهوریخواهان در کنگره آمریکا، سیاست دو خطی دولت بایدن در رابط با ایران که هم بر دستیابی به توافق با تهران و هم اعمال فشار بر آن تاکید دارد را کاملا تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این راستا، جمهوریخواهان از قدرت خود در کنگره و اثرگذاریِ این نهاد قانونی بر سیاست خارجی دولت مستقر استفاده خواهند کرد و زمینه را جهت تقویت آن بُعد از سیاست خارجی دولت بایدن در قبال ایران که بر تشدید فشار‌ها علیه این کشور تاکید دارد، بیش از پیش فراهم می‌کنند و البته در مسیر تعامل با ایران، چالش‌های گسترده‌ای را ایجاد خواهند کرد.»
نمایندگان چین و روسیه اقدام آمریکا و آلبانی در برگزاری جلسه غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره تحولات ایران را محکوم کردند.
وزرای امور خارجه دو کشور درباره وضعیت فعلی تلاش‌ها در راستای بازگشت به برجام و مقابله با آن چه رفتار‌های مخرب ایران خوانده شده، گفتگو کردند.
منافقین که مسئول ترور ۱۷۰۰۰ ایرانی‌اند با حمایت آمریکا در آلبانی مستقر و در چندین کشور اروپایی نیز حضور  دارند؛ موضوعی که روابط تهران با کشورهای میزبان را خدشه دار کرده‌است.
نماینده روسیه در مذاکرات برجام نوشت: عالی می‌شود اگر ایران و آمریکا هر چه سریع‌تر به طور موفقیت‌آمیز بر آخرین اختلافات‌شان غلبه کنند. زمان آن فرارسیده که توافق بر سر احیای برجام بدون تاخیر بیشتر نهایی شود.
به نظر می‌رسد اکنون واشنگتن نیز تاکتیک تهران را در پیش بگیرد و پاسخ نه‌چندان قاطعانه به ملاحظات ایران بدهد؛ یعنی با برخی مسائل موافقت و با برخی مخالفت کند.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ